Sök:

Sökresultat:

2251 Uppsatser om Bygga varumärke - Sida 1 av 151

Det handlar om detaljer : En bok om att bygga ett varumÀrke och att göra en första kollektion

Syftet med det h?r arbetet var att visa hur ett varum?rke kan byggas och att prova detta genom en kollektion m?bler och inredningsprodukter under arbetsnamnet ĂźTextila sammanfogningar ñ Gone BananasĂź. MÂlet var att p examensutst?llningen kunna presentera en kollektion m?bler. Vi skulle ocks vid examensarbetets slut ha utvecklat en grund till vÂrt varum?rke i bild och text om oss och vad vi g?r.

Frivilligt revisoranlitande för de svenska smÄföretagen : -En studie om vilka anledningar som finns till valet att behÄlla företagets revisor-

Syftet med det h?r arbetet var att visa hur ett varum?rke kan byggas och att prova detta genom en kollektion m?bler och inredningsprodukter under arbetsnamnet ĂźTextila sammanfogningar ñ Gone BananasĂź. MÂlet var att p examensutst?llningen kunna presentera en kollektion m?bler. Vi skulle ocks vid examensarbetets slut ha utvecklat en grund till vÂrt varum?rke i bild och text om oss och vad vi g?r.

Bygga Hus i Spanien Spansk byggteknik i jÀmförelse med Svensk byggteknik

Syftet med rapporten Àr att jÀmföra spansk byggteknik kontra svensk byggteknik och granska likheter och skillnader mellan dessa. MÄnga av oss svenskar Àr bosatta i andra lÀnder bland dessa Spanien och mÄnga avstÄr frÄn att bygga sitt hus och istÀllet vÀljer de att köpa hus.Detta har sitt grund i att det inte finns tillrÀckligt med information som underlÀttar att genomföra ett bygge trots att mÄnga av dessa mÀnniskor har byggt sitt hus sjÀlva hÀr hemma i Sverige.Vi hoppas verkligen att vÄr undersökning blir grund till att allt fler med hjÀlp av dessa undersökningar och fakta lÀttare ska kunna bygga sitt hus i Spanien som lÀnge har varit ett favoritmÄl för oss som Àlskar vÀrme och glÀdje..

25 kvm Komplementbyggnad (Attefallshus)

Sommaren 2014 blev det tillÄtet att bygga en komplementbyggnad pÄ 25 kvm utan att behöva söka bygglov. Denna byggnad Àr möjlig att inreda för permanentboende. PÄ grund av den höga bostadsbristen var tanken frÄn regeringen en möjlighet till uthyrning till unga vuxna som studerar eller vill flytta hemifrÄn. Det som behövs för att bygga en komplementbyggnad pÄ tomten Àr att lÀmna in en bygganmÀlan och sedan invÀnta ett startbesked. En bygganmÀlan kan kosta olika beroende pÄ i vilken kommun den sökande tÀnkt bygga.

Att bygga ett varumÀrke Ät bandet Projektet

Det hÀr arbetet kommer att utreda hur det kan gÄ till nÀr man bygger ett varumÀrke Ät bandet Projektet. Syftet med arbetet Àr att bygga upp och stÀrka vÄrt eget bands varumÀrke för att ge ettmer engagerat och intryck inför bÄde vÄr publik och branschfolk.Vi har med enkla medel gjort stora förÀndringar och definierat bandets personlighet..

Hur mindre företag gÄr tillvÀga för att bygga upp starka varumÀrken

Uppbyggandet av ett varumÀrke Àr en process som stÀndigt pÄgÄr i ett företag. Litteraturen visar pÄ olika strategier för att bygga varumÀrken, men nÀstan uteslutande bygger forskningen pÄ stora företag. Stora företag planerar varje Är en budget för vad de skall satsa pÄ olika marknadsföringsaktiviteter, detta Àr nÄgot som mindre företag oftast inte gör dÄ de inte har samma resurser i form av pengar som stora företag. Mindre företag utgör 96,2% av alla företag i Sverige och bygger dÀrför upp en stor del av den svenska ekonomin. Syftet med denna uppsats har varit att undersöka hur mindre företag gÄr tillvÀga för att bygga upp ett starkt varumÀrke.

Generella GrÀnssnitt

Idag  anvÀnds  datorer,  surfplattor  och  mobiler  i  allt  större  utstrÀckning.  Ett  sÀtt  att försöka  minska utvecklingskostnader  för  mjukvaruföretag  Àr  att  bygga  ett  generellt grÀnssnitt  som  fungerar  pÄ  alla dessa  plattformar.  Det  finns  stora  skillnader  mellan de  olika  plattformarna,  till  exempel  skÀrmstorlek, vilken inmatningsmetod som anvÀnds och i vilka sammanhang plattformarna anvÀnds. Denna studie har undersökt  om  det  Àr möjligt  att  bygga  ett  generellt  grÀnssnitt  för  ett  affÀrssystem.  Ett  par  viktiga faktorer som  bör  iakttas  vid  ett  generellt  system  lyfts  fram,  exempelvis  knappstorlek, feedback  och komplexitet.

Att bygga upp ett varumÀrke och en varumÀrkesidentitet i smÄ företag

Att bygga upp ett varumÀrke och en varumÀrkesidentitet Àr mycket viktig i den hÄrda konkurrens som idag finns i alla branscher. För att kunna bygga upp ett starkt varumÀrke mÄste företagen följa en strategi som gör det möjligt för kunderna att identifiera sig med varumÀrket. SmÄ företag bortser ofta frÄn att Àven de mÄste tÀnka i ett lÄngsiktigt perspektiv nÀr det gÀller deras varumÀrken och varumÀrkesidentitet. Syftet med vÄr uppsats Àr att undersöka hur smÄ företag arbetar med att bygga upp sitt varumÀrke och sin varumÀrkesidentitet. Vi Àr övertygade att Àven smÄ företag mÄste tÀnka lÄngsiktigt och strategiskt kring sina varumÀrken för att kunna överleva pÄ dagens marknad.

Var ska DjurgÄrdens IF bygga sin nya fotbollsarena? :

DjurgÄrdens IF vill bygga en ny fotbollsarena i Stockholm och vill att arenan ska vara belÀgen i stadens centrala delar. En problemsituation uppstÄr dÄ det rÄder stor konkurrens om marken i Stockholm samtidigt som en arena krÀver mycket plats. Kandidatarbetet försöker komma fram till vilka platser som skulle kunna fungera som alternativ för ett arenabygge.

Attefallshus som plusenergihus?

Att bygga hÄllbart och energieffektivt Àr framtiden inom byggsektorn om klimatmÄlen 2020 ska kunna uppnÄs. Ett sÀtt att bygga miljövÀnligt Àr att bygga plusenergihus. Ett plusenergihus Àr ett hus som producerar mer energi Àn vad det förbrukar. För att uppnÄ det krÀvs ett tÀtt klimatskal, lÄga driftkostnader och tillförd energi genom antingen solceller, solfÄngare eller en kombination av dem. Syftet med examensarbetet Àr att rÀkna pÄ tre olika vÀggtjocklekar i massivtrÀ och se om det gÄr att projektera attefallshuset som ett plusenergihus med nÄgon av dessa vÀggtjocklekar.

FastighetsmÀklarbranschen - en relationsskapande bransch?

Syftet med den hÀr uppsatsen Àr att visa hur fastighetsmÀklare arbetar med sina kundrelationer. Uppsatsen tar upp olika arbetssÀtt som fastighetsmÀklare anvÀnder nÀr de bygger och vÄrdar relationen till deras kunder. Vi har valt att utföra en fallstudie med HusmanHagberg och HusaffÀren dÀr intervjuer har utförts för att samla in relevanta data. Resultaten som Àr presenterade visar att fastighetsmÀklarna lÀgger stor fokus pÄ vÄrdandet av relationer för att pÄ sÄ sÀtt bygga nya relationer. För att kunna bygga nya relationer lÀgger fastighetsmÀklare dÀrför stor vikt vid att fÄ sÄ nöjda kunder som möjligt för att dÀrigenom bli rekommenderade vidare..

Byggnation av en luftsolfÄngare

Den hÀr rapporten handlar om hur vi har gÄtt till vÀga nÀr vi byggde en luftsolfÄngare och vilka tankar och funderingar som har dykt upp lÀngs med arbetets gÄng. Vi ville veta hur svÄrt det egentligen var att bygga en luftsolfÄngare pÄ egen hand och hur mycket det egentligen skulle kosta jÀmfört med de som redan finns att köpa i butik idag. Rapporten beskriver utförligt hur vi har gÄtt tillvÀga med byggnationen och vilka tankar och idéer vi har influerats av vid byggandet. Rapporten beskriver Àven vad vi har fÄtt fram för resultat frÄn energiutvinningen med just vÄr luftsolfÄngare samt lite tankar och funderingar kring vad man skulle kunna Àndra pÄ för att göra den bÀttre eller anpassa den efter just sina egna behov.Vi kom fram till att en billig solfÄngare som fungerar Àr fullt möjlig att bygga sÄ som vi har gjort det. Vill man dÀremot bygga en solfÄngare för dagligt bruk som skall ge en hög effekt bör man lÀgga ner lite mer tid och pengar för att fÄ en fullt fungerande produkt.

Byggnadsekonomi : En jÀförelse ellan passivhus och konventionella hus

Med stigande energikostnader, och med pÄverkan av miljön Àr det viktigt att spara energi. Ett led i detta Àratt bygga bostÀder och andra byggnader mer energisnÄla, eftersom dessa stÄr för nÀstan 40 % av SverigesenergianvÀndning.Ett hinder för att bygga energisnÄlt Àr den ökade kostnaden vid produktionen, för exempelvis ökande mÀngdbyggnadsmaterial. Det Àr dÀrför viktigt att inte bara titta pÄ vad byggnadskostnaden blir, utan vad kostnaden blirpÄ sikt. LÀggs extra pengar vid byggnationen pÄ extra isolering och effektivare installationer, kommerdriftskostnaden av huset minska. Detta gör att inom en framtid kommer den dyrare byggnationen ha betalat sig.Det visar sig att passivhus fungerar och att det betalar sig i lÀngden att bygga passivhus.

Inte utan min motivation

Studien syftar till att undersöka anvÀndandet av kosttillskott och kunskaperna om desamma pÄ gym. En enkÀtundersökning har genomförts med 73 svarande varav 39 (53,4 %) var mÀn och 34 (46,6 %) var kvinnor. Av deltagarna i undersökningen tog 53,4 % (n=39) kosttillskott. Större andel av mÀnnen, 64,1 % (n=25), Àn av kvinnorna, 41,2 % (n=14) tog kosttillskott. 69,2 % (n=27) av de som trÀnade för att bygga muskler tog samtidigt kosttillskott.

VarumÀrkesbyggande med starkt begrÀnsade ekonomiska resurser : En studie av VÀrldsbutiken Globalens möjligheter att bygga och kommunicera ett varumÀrke

Denna uppsats handlar om hur VÀrldsbutiken Globalen kan gÄ till vÀga för att skapa ett starkt corporate brand, det vill sÀga ett organisatoriskt varumÀrke, vid etableringen av en klÀdbutik. Syftet Àr att undersöka hur en organisation kan gÄ till vÀga för att bygga ett corporate brand med begrÀnsade resurser. Information om VÀrldsbutiken som organisation och deras arbete kring rÀttvis handel har vi erhÄllit genom en intervju med Fredrik Pettersson pÄ Globalen. För att finna framgÄngsfaktorer inom varumÀrkesbyggande har nyckelpersoner pÄ mindre företag intervjuats. De empiriska resultaten har sedan analyserats utifrÄn marknadsföringsteorier om varumÀrkesbyggande.

1 NĂ€sta sida ->